Heimwee naar papa

9 juli 2017 - D 6, Indonesië

Hoi allemaal!

Eindelijk weer een berichtje uit het verre Indonesië....en dan niet vanaf Bali zoals eigenlijk de bedoeling was, maar weer gezellig vanuit het altijd gezellige Jakarta :-)! Ja, jullie lezen het goed: we zijn eerder teruggekeerd uit het paradijs en teruggekeerd naar een stad met smog om een hele simpele reden: de kinderen (en ik ook...) hadden erge heimwee naar papa! Iedere dag had ik twee huilende kindjes bij mij in bed liggen, dikke tranen dat ze papa zo misten. Mijn hart brak....dus na een paar dagen toch maar besloten de 'vakantie' (het voelde inmiddels voor mij als een strafkamp...) verder af te breken en eerder naar 'huis' te gaan. Dus gisteravond met hoop gejuich weer veilig geland op 'onze' luchthaven van Jakarta, waar papa ons op stond te wachten. Na een heleboel knuffels en zoenen uitgewisseld te hebben, zag je de kinderen eindelijk weer ontspannen... Ondanks het gedoe, toch heel mooi om te zien hoe hecht ons gezinnetje is. Dan maakt het ook niet uit waar je zit, als je maar samen bent. Dat is me deze week weer eens heel goed duidelijk geworden: home is, where your heart is!

Vandaag lekker een dagje op stap gegaan in Jakarta: eerst lekker ontbijten bij Loewy en toen op bezoek bij ons huis! Het huis wordt op dit moment belegerd door een hele groep werkmannen en we hadden het dringende verzoek gekregen van onze relocation agent om zelf zo snel mogelijk de kleuren uit te komen zoeken voor op de muren, anders wordt alles wit! Sam en Luke heel enthousiast om hun nieuwe huis te gaan bekijken en het gevecht om de beste kamer (??) was gisteren al begonnen. Maar uiteindelijk verliep alles prima en hebben we de kinderen (zonder vechten) hun keuzes kunnen maken. Het was fijn om na 4 maanden weer even in het huis te zijn...het voelde heel goed en Bas en ik hadden ook meteen het gevoel dat we daar echt ons plekje van kunnen maken. Het huis ligt heel rustig, met een grote tuin en dat is in zo'n stad als Jakarta een grote luxe! Dus we hebben we nog steeds veel zin in :-)!

Bas gaat morgen weer vroeg aan het werk en ik en de kinderen genieten nog even van onze vakantie. Misschien een lekkere massage regelen voor ons drietjes...hmmm goed plan!

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

1. Anoniem:
    Hallo Irene,

Wat een verhaal, zeg;-) Wel leuk voor Bas natuurlijk!!! Dat had je van tevoren niet kunnen bedenken en zo zal het waarschijnlijk nog wel eens vaker gaan. Fijn om te horen dat jullie er altijd het beste van maken en zo positief zijn. Huis klinkt inderdaad als een fijne oase van rust. Geniet nog van de vakantie en ik ben heel benieuwd naar je volgende verhalen.

Wel jammer dat die mooie villa op Bali nu leegstaat....;-)

Veel liefs,
    Karen
  2. Diaan Staal:
    Hoi Irene,

Wat mooi om te lezen dat jullie als gezin zo hecht zijn en zolang jullie samen zijn alles goed is. Leuk om je zo te mogen volgen met jullie nieuwe leventje ver weg van hier. Ik hoop dat het huis snel klaar is.
    Liefs, Diaan
  3. Irene Kövi:
    9 juli 2017
    Leuk dat je ons ook wilt volgen, Diaan!
    We gaan over 2 weken een nieuwe poging wagen op Bali...maar dan met z'n viertjes en in een andere villa. Hopelijk komt het dan wel goed ;-)!
    xxx
  4. Lonneke:
    9 juli 2017
    Jullie zijn een bijzonder (mooi) gezin. Ik vind je zo stoer! Leuk om dit te lezen.
  5. Bas:
    9 juli 2017
    Goed om te lezen dat jullie weer 'home sweet home' in Jakarta zijn en dat jullie je draai hebben gevonden. Wat betreft Bali, ach het ligt om de hoek dus gelukkig zijn jullie daar snel weer. We zijn nu nog meer benieuwd naar het huis! Kunnen wij ook alvast 'onze' kamer uitkiezen ? Zicht op het zwembad wordt geaccepteerd ! Een knuffel voor de familie Ps. Leuke foto's! Blijf ze vooral posten, kunnen we op afstand een beetje meegenieten.
  6. Bas:
    Ps. 2: de smileys en knipogen zijn helaas niet in t bericht meegenomen :o
  7. Oma Emmy,:
    10 juli 2017
    Dank voor weer een bericht Ja ,die pappie van jullie, wie zou die niet missen ,Ik denk alle dagen aan jullie ,en hoop dat het nieuwe huis snel klaar zal zijn ,zodat er rust in de tent komt ,, Wat een leuke foto ,de kinderen op die motor !
    Irene of Bas willen jullie je e.mail adres nog eens op sturen want het lukt me niet om op die manier jullie te bereiken !! Graag verhalen blijven sturen .Veel liefs ook van Opa Victor .De verjaardag van Michiel was heel erg gezellig !! xxxx Oma Emmy.
  8. Oma Emmy,:
    21 juli 2017
    Zijn jullie al op Bali? En is het huis mooi geworden .Irene ik hoop dat je mijn e-mail hebt ontvangen ,zodat ik af en toe eens iets kan laten horen .Veel liefs voor allemaal en hele mooie dagen op Bali ,

xxxx

Oma Emmy.
  9. Opa Dezso:
    22 juli 2017
    Lieve Schatjes hebik die mooienfoto van jullie ontvangen wat ik heelerg wardeer alleenmisik jullie heelerg want ik kijk die lieve mooiefotos elkedag.Hoegaatet met julliehebbenullie aan gewoongeworden met de nieuwe landsgewoonte ende schatjes missenniet Nederland en uiteraard opa Dezso.Vologendekeer schrijvig n langere brief.Lieve Schatjes ik kus jullie allamaal en sukses van Opa kus kus, kus Sia.........